بازاريابي و فروش
درباره بازاريابي و فروش

در مورد غير قابل تفكيك بودن خدمات 

مطلبي ديگر از بازاريابي خدمات وجود دارد به اين صورت كه خدماتي كه ارائه داده ميشود به صورتي هستند كه قابل تفكيك نيستند . باز براي اين مورد مثالي براي روشن شدن شما ميزنيم.  شما نمي توانيد يك اجراي زنده را با خود به جاي ديگر منتقل كنيد و در آنجا مصرف كنيد. در واقع مصرف كننده قسمتي از فرايند توليدي است كه همزمان آن را مي خرد و همزمان توليد مي شود. مثل تست چشم و آرايش. يكي از مزاياي ان اين است كه وقتي مي بينيد كه از آرايش تان راضي نيستيد به آرايشگر مي گوييد و اين در دم به معني افزايش كيفيت است ولي شما با محصول نمي توانيد اين كار را بكنيد. يكي از خصوصيات ديگر ان اين است كه خدمات نزديك كسي است كه آن را مصرف مي كند حال آن كه اجناس در مركزي يا كارخانه اي توليد مي شود و از مزاياي توليد انبوه برخوردار است. اين محلي سازي به معني تفكيك ناپذيري آن است.

در مورد متغيير بودن بازاريابي خدماتي 

نكته ايي در اينجا و در بازاريابي خدماتي اهميت دارد توجه كنيد كه در خدماتي كه هر كس براي بازاريابي انجام ميدهد در هر فرد متفاوت است و متغير است. مثالي كه ميتوان در اينجا زد شما در دو نوبت مختلف اتومبيل تان را براي خدمات يكسان به يك تعميرگاه مي بريد و كارتان در دو زمان مختلف تمام مي شود و رضايتمندي متفاوتي را تجربه كنيد. اگر موسيقي دلخواه تان را روي موسيقي گوش دهيد هر بار تجربه يكساني را خواهيد داشت ولي اگر همان موسيقي را در دو كنسرت مختلف گوش دهيد هر بار تجربه متفاوتي خواهيد داشت.

امتیاز:
بازدید:
[ ۲۰ دى ۱۳۹۶ ] [ ۱۱:۱۱:۲۰ ] [ نادر رفيعي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : 16
دیروز : 0
افراد آنلاین : 1
همه : 1383
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب